Begendili Kebap

yemekten başlamak en süperi, başlarken de en süperinden başlamak lazım diyerek beğendili kebapla başlayayım ooh mis. malzemeleri sayayım kendimce.
  • 5-6 patlıcan
  • bi litre süt
  • bi kısım un
  • tuz karabiber
  • yağsız kuşbaşı et 500 gr filan duruma göre. 8 kişi  filansak1 kiloyu alıyorum.
  • domates (ki bununla da ilgili şahane bi tarif gelecek ilerleyen günlerde)
  • soğan 
  • sarımsak
  • tereyağı maalesef
önce patlıcanları yıkayıp fırına atıyorum. 200 derecede nerden baksan 45 dakika közleniyor onlar. bi yandan da hiç bi zaman beceremediğim un kavurma işini yapıyoruz. bu bir kısım ölçüsü iyi olmadı ona bir bir su bardağı diyelim. burda ince bi nokta olabilir, unu kavurduktan sonra sütü de sıcak ilave etmek gerekebilir. am ben naaparsam yapayım topak topak oluyor o yüzden çok eski dostum el blendırını sokuyorum maalesef bu beşamel sosun içine. neyse bunlar koyulaştı ve kaynadığı an - ki bu arada tuz ve karabiber de koydum - altını kapatıyorum  bu arada bu debelenme içerisinde patlıcanlar da közlenmiş olmalı. onları çıkarıp ortadan yarıp bi kaşık yardımıyla içlerini oyuyorum. çıkan içleri tahtada biraz hırpalayıp beşamel sosun içine karıştırıyorum. bi fokurdama daha gerekiyor burada. ve beğendi hazır.
bu arada eti uzun uzun kavurmak daha iyi olabilmekle birlikte benim sıkılıp etler pişmeden ocaktan indirmemem için kullandığım düdüklü tencereyi alıyorum. içine yine yağ ve kübik doğranmış soğanlar ufalanmış sarımsaklar koyup kavuruyorum, o sırada kabukları soyulup didiklenmiş domatesler, biraz (kaşığın ucuyla) biber salçası ve domates salçasını içine boca ediyorum etleri de atıyorum şööle bi çevirip bir bardak da su ekleyip tak kapatıyorum düdüklüyü (tuzu ve karabiberi unutmamaya çalışıyorum) benimkinin tepesi çıkınca (bu diğer düdüklülerde fıslamaya denk geliyor sanırım) 20 dakika pişirip kapatıyorum. beğendiyi altına eti üstüne servis ediyorum. şahane oluyor ayıptır söylemesi.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Spatial Synergy and Supportiveness of Public Space

Shapemaker & Facemaker

Timo Meyer