All Along The Watchtower

ben bu şarkıyla ilk 91 senesinde tanıştım. 15 yaşında bir cüceyken cüce boyumdan beklenmeyecek sesimle okulun müzik grubuna katıldığımda önüme çıkardıkları ilk şarkılardan biri buydu. diğerini de bi ara yazayım. ay asıl öbürünü yazayım. dur neyse...
şarkının sözleirni hiiiç anlamadım ne yalan söyliyim. bob dylan bu şarkıyı 66 senesinde geçirdiği motosiklet kazasının ardından evde geçirdiği dönemde yazmış. o dönemde bi de aile babası olduğu için bunalmış mı nedir aartık kendini incil okumaya vermiş. şarkıda bahsi geçen çeşitli imajlar da yine incilin içindenmiş ama incili de bilmediğim için şimdi zırvalamayayım. benim anladığım bi joker bi de thief var. joker bunalmış gidiyim lan ben diyo, içimi kemirdi bunlar diye birilerini sayıyo.
şarkıyı bob dylan kaydettikten 6 ay sonra da jimi hendrix yorumlayıp bir numeroya çıkmış listelerde. hangi yorum daha iyi kararsızım. bob dylan'a karşı karışık hisler içindeyim zira. böyle bi mıv mıv diye şarkı söylemiyo mu tilt oluyorum bazen. ama desire albümünü de çok severim misal.
neyse şarkıyı yorumlayan diğer abilerden bir kaçı ise şöyle; lenny kravitz, pearl jam, the dave matthews band, U2, eric clapton, the grateful dead, neil young, pearl jam.
bu arada aklınızda olsun fizy'de filan mesela "led zeppelin cover" diye aratınca led zeppelin şarkılarını coverlayan arkadaşlar düşüyor ekrana. çok eğlenceli bir yolculuk olabilir. 200!di sanırım bi tane audiogalaxy mi ne bi site vardı bi de napster'ı kapattırmamıştı daha jamesla lars. o dönemde çeşit çeşit coverlar indirmiştim. hehe şimdi aklıma geldi, jeff buckley'in olimpia konserinde bir kashmir coverı vardır.  33lük plağı 45lik modunda dinlerdim der hatta şarkının başında. ahanda linki: jeff buckley-kashmir . bu link bu başlığın altına hiç olmadı ama olsun...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Spatial Synergy and Supportiveness of Public Space

Shapemaker & Facemaker

Timo Meyer