Yogurt Çorbası


bizim evde cins cins insanlar yaşıyor. birisi onu sevmez birisi bunu sevmez. yayla çorbasını da sevmeyenler var. çorbada nane istemeyenler var.  o yüzden pirinçsiz nanesiz bi yoğurt çorbası pişiriyorum ben. böyle olunca da tatsız tuzsuz olmasın diye de illa ki tavuk suyu ya da et suyu lazım. özgür doğmadan önce her türlü bulyon tuzot filan evimizin baştacıydı. şimdi onlar da yok. doğalcı olduk en az haftada bir tavuk haşlıyorum.

çorbanın olayı şu, bolca ya da iki kaseden fazlaca diyeyim yoğurt koyuyorum tencereye. bi yumurta kırıyorum. un koyuyorum, bu çorbanın koyuluğu tercihime göre değişiyor. ama heralde yarım bardakla bi bardak arasında olabilir. yağ koyuyorum bi de. bu arada her şeyi göz kararı yapıyomuşum yazdıkça farkediyorum, annaneme benzemişim. neyse bunları bi güzel çırpıyorum. içine de haşlanmış tavuk veya et suyunu boca ediyorum. gene topak topak oluyor, blender geliyor olayı çözüyor. tuz tabi mühim. sonra tencereyi karıştıra karıştıra kaynatıyorum. bu kadar.

sonra nane isteyenlere kuru naneli istemeyene nanesiz veriyorum. aslında en süperi tereyağını içinde naneyle kızdırıp sonra da cosss diye çorbanın üstüne...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Spatial Synergy and Supportiveness of Public Space

Shapemaker & Facemaker

Timo Meyer