30 Kasım 2011 Çarşamba

Spatial Synergy and Supportiveness of Public Space

berlin teknik üniversitesinden dieter frick diye bi abi yazmış makaleyi, journal of urban design dergisinde vol.12, no. 2.
diyor ki mekansal sinerji insanların hareket ve davranışlarını destekleyen kentin, özellikle kamusal alanlarının fiziksel-mekansal organizasyon özellikleri ile ortaya çıkar. özellikle nesnelerin nesnelerle ilişkisini tanımlar. yani binalar yollar teknik altyapının birlikte çalışması ile ortaya çıkar. bunların kompozisyonu mekansal sinerjiyi ortaya çıkarır. bunlar açık alanları veya mekan parçalarını oluşturur. mekansal sinerji de bu mekan parçalarının düzeni, birbirleri ile bağlantıları ve bunların erişilebilirliği ile ölçülür diyor. Hillier'den bahsetmiş, onun depth maplerinden filan. madem çizebiliyoruz o zaman ölçebiliriz de demeye getirmiş.
sonra insanlar ve nesnelerin ilişkilerinin bu mekansal sinerjiye etkilerini incelemiş, çünkü demiş mekanın sosyal ve fiziksel boyutları gözrsel ve fiziksel algıyı oluşturur demiş, kevin lynch ve image of the city'ye bağlamış.
kamusal mekanın özellikleri, aktiviteler, fonksiyonellik, algılanabilirlik ve strüktürü başlıkları var. sonra insan aktiviteleri ve bunların fiziksel-mekansal özellikler ile ilişkilerine ait bir tablo var 10. sayfada. aferin çok güzel yapmış.
bunun devamı da var. ay durun yazıcam daha...


Hiç yorum yok: