Dirty Dancing


yaa bu da ergenlik döneminin başka bir güzel filmi. bunu da reks sinemasında seyretmiş idim. senelerden 87. babasının kuzusu francis houseman ablası ve ebeveynleriyle gittiği tatil köyünde dansçı gence aşık olur ve olaylar gelişir. genç bi kızcağızın babasına yalan söylemesi, yakalanması sıçışı gibi konular gündemde. ama yalanları ulvi amaçlar için atıyomuş aslında falan filan. konusu itbarıyle bu sefer tatil aşklarını babanın onaylamadığı manitasyon durumlarını ele alan bir güzide eser. bu filmde de  benim için en eğlenceli sahneler olarak kızın johnny ile ilk dans edişi, ve dansın sonunda havaya girip salakça kendi etrafında dönüşü ile filmin sonunda kızını alıp sahneye çıkan johnny'e sinirlenip ayağa kalkan babaya annenin söylediği "sit down jake" repliği sayılabilir.

özellikle sit down jake, hilal'le aramızda "ne şapşal adam, otur diyince oturuyo, benim babam öyle mi oysa otur mehmet/tevfik diyince hiç oturmaz gözünün ortasına çakar yumruğu" şeklinde eğlenmemize de sebep olmuştur. gerçekten orde oturacak bi türk babası tanımıyorum ben. "when I'm wrong I tell I'm wrong" da der mesela jake baba. yine hiç duymaya alışık olmadığımız şeyler bunlar ahaha. yani eskiden en azından.

patrick swayze'yi sonradan pointbreak, ghost gibi bir iki filmde daha gördük de en son 23.11'mi ne öyle bir filmde seyrettim, gülmekten gözlerimden yaşlar geldi. çok başarılı bi filmdir. ama yine de hep dans ederken görmeyi tercih ederdim. ölmeyeydi iyiydi.
jennifer grey de sonradan burnunu yaptırmış salak. bambaşka ama sıradan bi kadın olmuş. insan kendiyle barışık olsun kardeşim niye değiştiriyon tipini.

bi de mesela filmden sonra nooluyo acaba. o dansı ettiniz hadi. sonra noolcak? kız üniversiteye gitmiycek mi? dans kariyeri mi yapıcak? mambo chacha takılcaklar mı hayat boyu? bi süre sonra aşk bitip de konu ortak zevklere paylaşımlara gelince noolcak? bence francis johnny'yi tez zamanda sepetler benden söylemesi. mavi boncuk filminin sonunda muhtemelen emel sayınla evlenen tarık akan'ın da sonu aynı.

meraklısına not: 11:14 imiş filmin adı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Spatial Synergy and Supportiveness of Public Space

Shapemaker & Facemaker

Timo Meyer