Uyku Kardesim


sabah gözümü ilk açtığımda aklımdan ilk geçen cümle oldu bu "uyku kardeşim ver elini, usul usul, damla damla, beraber eriyelim". ilk ahmet dayım dinletmişti bana bu şarkıyı, daha doğrusu yana yana albümünü... dayım yok oldu gitti hayatımdan, ama güzel çocukluk anılarım kaldı elimde...
"marksistten daha öte komünist" fikret kızılok'un şarkısı bu uyku kardeşim. ses tonu ile beni hep etkilemiştir. şimdi okudukça bir sürü hissedip de bilmediğim şeyi anlama fırsatım oldu. mesela üzerindeki aşık veysel etkisi. 70lerde kendi kültürünü keşfeden müzisyenlerden biri fikret kızılok. öncesinde rock'n roll çalmış. hatta aralarında bizim harun batırbaygil hocanın da olduğu "fikret kızılok ve üç veliaht" diye bir grubu da varmış. sonra uzun yıllar aşık veysel'le birlikte çalışmış, daha doğrusu pişmiş diyeyim.
zaman zaman albümü 80'lere gelindiğinde çıkmış. en popüler albümü de bu sanırım. bir de bu kalp seni unutur mu var tabi. orijinali sibel sezal'ın albümünde, geçenlerde gökçe paylaşmış kasetinin fotoğrafını. ben o albüm çıktığı dönemde sibel sezal'la aynı okuldaydım. sesine hayran olduğum ablalardan biriydi. o dönemde özkan samioğlu ile okulda bir minik konser de vermişti hatta. fikret kızılok bu parçayı daha sonra kendi albümünde üzerine kayıt yaparak kullanmış. sertab erener'in kumsalda şarkısı da onunmuş, ben yeni öğrendim.
 müzik dünyasına küskünlüğü de çok anlaşılır elbette. her zaman dile getirdiğim, entellektüel olmayan kitleye artık sadece görsel olarak hitap edilmesi ve doğru düzgün müziğin iyi pazarlanamazsa yitip gittiği tüketim anlayışına kıl olup zört diye de müziği bırakmış bi adam...
en sevdiğim şarkılarınan biri de "why high one why". şarkının geri vokallerinde ferhan şensoy hınal uluç da varmış. "baklavayla viskileri içersin, assoliste çelenk ikram edersin, bu can sana gurbaaaan olsun...."

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Spatial Synergy and Supportiveness of Public Space

Shapemaker & Facemaker

Timo Meyer